Concursuri, festivaluri scolare si parteneriate educationale

AN SCOLAR 2018-2019

O grădiniță din Târgoviște are în derulare trei proiecte ERASMUS+

O altă filă din povestea Grădiniței cu Program Prelungit nr. 8“ Rază de Soare ” din Târgovişte, unitate şcolară cu prestigiu în județul Dâmbovița dar și peste hotare, și asta pentru că are în derulare trei proiecte ERASMUS +. Noua filă de poveste a fost scrisă, prin efortul comun al conducerii grădiniței, al doamnelor educatoare, copiilor și părinților.
Este vorba despre activitățile desfășurate în cadrul proiectului Erasmus+,“Traces of Europa ”- “Urme prin Europa”, la care au fost prezenți și partenerii acestui proiect , din patru ţări: Islanda,Norvegia, Polonia și Italia.
Dacă luni, au avut loc ateliere aplicând metoda „Outdoor Learning „- “Învăţare în aer liber ”, miercuri, preșcolarii de la Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 8“ Rază de Soare ” din Târgovişte au fost implicați în activități ce au avut ca temă centrală dezvelirea urmei parteneriatului în comunitate. Oficiile de gazdă au fost făcute de către doamna director a Grădiniței cu Program Prelungit nr. 8“ Rază de Soare ” din Târgovişte, Cătălina Cuculea. Nu au lipsit invitații de la Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița, inspectorul școlar general, prof, Ion Sorin și inspector de specialitate învățământ prescolar, Victoria Tomescu.
Prichindeii de la de grupa mijlocie „Furnicuțe”, prin talentul și măiestria lor artistică, au pășit pe un tărâm magic, al dansului islandez cu tradiţii folk şi populare. Oaspeții din Islanda au rămas plăcut impresionați de prestația scenică a „Furnicuțelor” .
Preşcolarii de la grupa mare “Veveriţe”, nu s-au lăsat mai prejos şi au pus în scenă un dans pe ritmuri ale muzicii italiene.
Și oaspeții din Norvergia au fost plăcut surprinși de grădinarii de la grupa mare ” Super Piticii ” care au dansat pe ritmurile muzicii norvegiene.
Nu în ultimul rând, grupa mare “Buburuze” a pus în scenă un dans pe ritmurile muzicii poloneze.
Surprizele artistice au fost încheiate de prichindeii de la grupa mare ”Ursuleți” care au reprezentat România, printr-o suită de dansuri populare.
Au mai participat la aceste activități și prichindeii de la grupele: Arlechino, Puișorul Moțat , Mugurașii și Greierașii Veseli.
Activitățile transnaționale de învățare, predare, formare din cadrul proiectului Erasmus+,“Traces of Europa ”- “Urme prin Europa”, au continuat cu festivitatea de dezvelire a ” urmei în comunitate”, unul din obiectivele acestui parteneriat fiind acela de a lăsa o urmă ca mărturie a lucrărilor și schimbului de bune practici între partenerii din Islanda, Italia, Norvegia, Polonia și România.
Ziua de miercuri s-a încheiat cu “Seara părinților”, unde invitații de peste hotare și-au prezentat țările din care provin . În final au încins Brașoveanca și o horă românească, melodii interpretate de dâmbovițeanca Cristina Ilie.
Surpriza pentru oaspeții din Islanda,Norvegia, Polonia și Itali, a fost expoziția cu cele mai bune mâncăruri din bucătăria tradiţională românească.

sursa:

http://www.tvpartener.ro/2018/10/25/video-dezvelirea-urmei-in-proiectul-traces-of-europe-la-gradinita-nr-8-targoviste/?fbclid=IwAR2hQJn8Sv1rbwpEa1erRmL84FrSU3qtPweLwDv1xxxgpGdbHjq7UrMK7Tc/

De cititi si:

http://ww.tvpartener.ro/2018/10/22/video-urme-prin-europa-la-gradinita-nr-8-raza-de-soare-din-targoviste/

Reuniune Transnațională În Cadrul Proiectului De Schimb Interșcolar ERASMUS +  „Bridges For Social Inclusion” La  Grădinița „Rază De Soare” Din Târgoviște

În săptămâna 15-19 octombrie 2018 , Grădinița „Rază de Soare” din Târgoviște

a găzduit 16 profesori din Bulgaria, Grecia, Polonia, Ungaria, Turcia în cadrul  proiectului de schimb interșcolar finanţat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus +, KA229, „Bridges for social inclusion”.Reuniunea transnațională din România este  prima din cadrul acestui proiectului care se finalizează la 31.08.2020.

 Proiectul urmărește prin activitățile propuse creșterea gradului de implicare a profesorilor, preșcolarilor, părinților, membrilor comunității în activități de  promovare a valorilor europene, a gradului de adaptare și integrare a preșcolarilor la viata școlară și socială și reducerea abandonului școlar precum și  îmbunătățirea calității  procesului educațional, prin realizarea unei educații centrate pe copil, prin adaptarea curriculumului la nevoile curente ale copilului, a familiei lui, a comunității locale.

 Agenda întâlnirii a cuprins vizitarea grădiniței, lucru pe ateliere în echipe internaționale, asistență la activități cu preșcolarii, schimb de bune practici, întâlniri cu reprezentanți ai comunității dar și ai Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, sesiune de formare pe platforma E-Twinning și întâlnire cu un ambasador E-Twinning în cadrul Casei Corpului Didactic Dâmbovița,  vizitarea obiectivelor culturale și turistice din Târgoviște.

Prof. Elisabeta Moldoveanu – responsabil proiect

sursa:

http://www.ziardambovita.ro/reuniune-transnationala-in-cadrul-proiectului-de-schimb-interscolar-erasmus-bridges-for-social-inclusion-la-gradinita-raza-de-soare-din-targoviste/#.W8mjJxjHcoM.facebook/

 

      Grădinița Rază de Soare Târgoviște, trei proiecte Erasmus +

Grădinița Rază de Soare din Târgoviște va implementa în anul școlar 2018-2019 trei proiecte finanţate de Comisia Europeană prin Programul Erasmus +, Acțiunea-cheie 2:

  1. Proiectul de schimb interșcolar KA 229Bridges for social inclusion(2018-2020), cu

instituții de învățământ din Bulgaria, Grecia, Polonia, Turcia și Ungaria, Grădinița Rază de Soare Târgoviște fiind coordonatorul proiectului – responsabil, Elisabeta Moldoveanu

  1. Proiectul de schimb interșcolar KA 229, Include net: innovative ways to promote

Inclusion in its broadest sense, within a panEuropean context  (2018-2020), cu instituții de învățământ din Anglia (coordonatorul proiectului), Cipru, Grecia, Finlanda și Turcia -responsabil,  Ciulei Florentina

  1. Parteneriat strategic între şcoli KA219Traces of Europe (2016-2019) cu instituții de

învățământ din Islanda (coordonatorul proiectului), Italia, Norvegia și Polonia- responsabil,  Ciulei Florentina

 

În această toamnă Grădinița Rază de Soare din Târgoviște va găzdui două reuniuni transnaționale de proiect și o activitate transnațională de învățare/predare/formare.

Sursa:

https://www.gazetadambovitei.ro/educatie/g-gradinita-raza-de-soare-targoviste-trei-proiecte-erasmus/

  • An scolar 2017-2018

Raport privind organizarea şi desfăşurarea Festivalului – Concurs de educaţie ecologică “Prietenii Naturii”

Ediţia a III-a, Târgovişte, 20 aprilie 2018

  1. Rezultatul derulării proiectului:
  2. perioada de desfăşurare: octombrie 2017 – iunie 2018; data festivalului – concurs: 20 aprilie 2018
  3. parteneri: Inspectoratul Şcolar Judeţean Dâmboviţa, ANPM Dâmboviţa, Biblioteca Judeţeană “Ion Heliade Rădulescu”
  4. principalele activităţi:
  5. a. Titlul activităţii: „Împreună suntem mai puternici!”
  6. Data/perioada de desfăşurare: octombrie-noiembrie 2017
  7. Locul desfăşurării: Grădiniţa „Rază de Soare” Târgovişte
  8. Participanţi: cadre didactice
  9. Descrierea pe scurt a activităţii: Constituirea unei baze de date cu profesorii participanţi la proiect
  10. a. Titlul activităţii: “Planeta Pământ în pericol!, Poluarea şi formele ei, Pădurile dispar!, Imperiul gunoaielor”
  11. Data/perioada de desfăşurare: noiembrie-decembrie 2017
  12. Locul desfăşurării: Grădiniţa „Rază de Soare” Târgovişte şi în fiecare grădiniţă înscrisă în proiect
  13. Participanţi: cadre didactice, preşcolari, reprezentanţi ai comunităţii (invitaţi APM Dâmboviţa)
  14. Descrierea pe scurt a activităţii: Întâlniri cu specialişti din domeniul protecţiei mediului

III. a. Titlul activităţii: „Să păstrăm mediul curat şi sănătos!”

  1. Data/perioada de desfăşurare: noiembrie 2017 – aprilie 2018
  2. Locul desfăşurării: Grădiniţa „Rază de Soare” Târgovişte, toate grădiniţele participante în proiect
  3. Participanţi: cadre didactice, preşcolari, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale
  4. Descrierea pe scurt a activităţii: Colectarea selectivă a deşeurilor rezultate în activitatea din grădiniţă şi în familie
  5. a. Titlul activităţii: “Colectăm şi reciclăm, lucruri noi creăm!”
  6. Data/perioada de desfăşurare: noiembrie 2017 – aprilie 2018
  7. Locul desfăşurării: Grădiniţa „Rază de Soare” Târgovişte, toate grădiniţele participante în proiect
  8. Participanţi: cadre didactice, preşcolari, părinţi
  9. Descrierea pe scurt a activităţii: Confecţionarea unor obiecte decorative, jucării, costume, aplicaţii practice din deşeuri
  10. a. Titlul activităţii: “Un parc curat, de noi curăţat!”
  11. Data/perioada de desfăşurare: martie – aprilie 2018
  12. Locul desfăşurării: Grădiniţa „Rază de Soare” Târgovişte, toate grădiniţele participante în proiect
  13. Participanţi: cadre didactice, preşcolari, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale
  14. Descrierea pe scurt a activităţii: ecologizarea unui loc de joacă pentru copii, un parc, curtea grădiniţei timp de o săptămână
  15. a. Titlul activităţii: „S.O.S. Natura!”
  16. Data/perioada de desfăşurare: noiembrie 2017- aprilie 2018
  17. Locul desfăşurării: Grădiniţa „Rază de Soare” Târgovişte, toate grădiniţele participante în proiect
  18. Participanţi: cadre didactice, preşcolari, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale
  19. Descrierea pe scurt a activităţii: exprimarea unor mesaje ecologice (afişe, postere) de către fiecare preşcolar participant către comunitate şi autorităţile decizionale privind protecţia mediului (prin intermediul desenului/ picturii, aplicaţiilor practice)

VII. a. Titlul activităţii: „Prietenii naturii- faza pe unitate a concursului

  1. Data/perioada de desfăşurare: martie 2018
  2. Locul desfăşurării: Grădiniţa „Rază de Soare” Târgovişte, toate grădiniţele participante în proiect
  3. Participanţi: cadre didactice, preşcolari, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale (invitaţi)
  4. Descrierea pe scurt a activităţii: desfăşurarea etapei pe unitate, la toate secţiunile, pentru a selecta participanţii la faza judeţeană

VIII. a. Titlul activităţii: „Prietenii naturii- faza judeţeană a concursului

  1. Data/perioada de desfăşurare: 20 aprilie 2018
  2. Locul desfăşurării: Grădiniţa „Rază de Soare” Târgovişte
  3. Participanţi: cadre didactice, preşcolari, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale (invitaţi)
  4. Descrierea pe scurt a activităţii: desfăşurarea etapei judeţene, la toate secţiunile, pentru a desemna câştigătorii: acordarea premiilor la secţiunea cu participare directă, jurizarea lucrărilor la secţiunea cu participare indirectă şi acordarea premiilor la secţiunea cu participare indirectă
  5. a. Titlul activităţii: „Idei verzi”
  6. Data/perioada de desfăşurare: mai 2018
  7. Locul desfăşurării: Biblioteca Judeţeană „Ion Heliade Rădulescu”
  8. Participanţi: cadre didactice, preşcolari, părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale (invitaţi)
  9. Descrierea pe scurt a activităţii: Expoziţie cu lucrările participante
  10. a. Titlul activităţii: „Din activitatea noastră…”
  11. Data/perioada de desfăşurare: aprilie – iunie 2018
  12. Locul desfăşurării: Grădiniţa „Rază de Soare” Târgovişte
  13. Participanţi: cadre didactice
  14. Descrierea pe scurt a activităţii: Realizarea unor materiale electronice cu rezultatele proiectului
  15. a. Titlul activităţii: “Suntem mândri de ce am realizat!”
  16. Data/perioada de desfăşurare: mai – iunie 2018
  17. Locul desfăşurării: grădiniţe din judeţul Dâmboviţa care vor găzdui evenimente specifice: cerc pedagogic, simpozioane, grădiniţele participante în proiect
  18. Participanţi: cadre didactice
  19. Descrierea pe scurt a activităţii: Organizarea unor evenimente de diseminare în 20 de unităţi şcolare
  20. Număr de participanţi, cu unitatea de învăţământ precizată (în cazul concursurilor cu participare directă):

-94 de preşcolari şi 88 educatoare au participat direct la Parada costumelor eco 

  1. Număr de participanţi, şcoli, judeţe şi ţări implicate, pentru proiectele cu participare indirectă:

-19 grădiniţe din judeţul Dâmboviţa, 1 grădiniţă din judeţul Suceava, 1 grădiniţă din judeţul Argeş;

-88 cadre didactice şi 259 preşcolari, dintre care 94 au participat direct la Parada-Eco, 52 preşcolari la Secţiunea Desene/picturi, 111 preşcolari la Secţiunea Colaje/ obiecte confecţionate din material reciclabile, 2 preşcolari la Secţiunea Afişe/ postere

  1. Bugetul (surse de provenie

– nţă a fondurilor şi modul în care au fost cheltuite): 600 lei

Nr. crt. Descrierea cheltuielilor* Fonduri proprii Finanţare solicitată Total sumă
1 Consumabile pentru realizarea diplomelor color: 40 diplome pentru preşcolari (premiul I, II, III- nivel I şi nivel II); 65 diplome pentru cadre didactice – coordonator de grup; 21 certificate “Ecogradinita” pentru gradiniţele participante; 30 diplome pentru organizatori, membrii juriului, organizatorii expoziţiei cu lucrările din concurs  450 lei  0 lei  450 lei
2 Consumabile pentru secretariatul concursului: 1 top coli Xerox; 3 markere negre; 1 buc. tuş negru imprimantă; 4 Cd-uri; xerox color pentru revista grădiniţei; Accesorii pentru expoziţie: ace cu gămălie, scoch, afiş color A3   50 lei  0 lei   50 lei
3. Benner pentru popularizarea concursului  100 lei  0 lei  100 lei
TOTAL RON  600 lei  0 lei  600 lei
  1. Premii: S-au acordat 70 premii în total (I, II, III), adică 25 % din totalul participanţilor. Pentru punctaje egale s-a acordat acelaşi premiu.
  2. Rezultate:

- produse: comportament eco-civic pozitiv faţă de natură; grad de conştientizare mai mare a copiilor privind problemele de mediu; păstrarea calităţii mediului înconjurător prin implicarea copiilor şi a familiilor acestora în acţiuni specifice educaţiei ecologice; transmiterea unor mesaje ecologice către membrii comunităţii locale în vederea protejării mediului înconjurător; trăsături morale pozitive ale preşcolarilor privind ocrotirea şi conservarea mediului înconjurător; valorificarea unor deşeuri în mod creativ; familiarizarea copiilor şi a părinţilor cu ţările din Europa, cu steagurile, obiceiurile şi alte simboluri specifice acestora; colaborarea gradiniţei cu alte instituţii similare din judeţ şi din ţară; promovarea grădiniţei la nivel local, judeţean, naţional; participarea   la   concurs  a  unui  număr   mare  de  copii  şi  cadre  didactice  din judeţ; realizarea  unei  expoziţii  cu lucrările premiate la concurs.

  • impact: informaţii şi abilităţi dobândite despre ocrotirea mediului înconjurător şi reciclarea deşeurilor; Promovarea în comunitate a tuturor activităţilor destinate protejării mediului înconjurător; Creşterea prestigiului grădiniţei în comunitate; Cultivarea sensibilităţii artistice a copiilor preşcolari.
  1. Promovare şi diseminare: Realizarea unui CD cu fotografii ale lucrările expuse şi premiate, pentru a putea fi apreciate calitativ şi de alţi preşcolari/ cadre didactice/ membri ai comunităţii; Prezentarea rezultatelor în Consiliul Profesoral şi Consiliul de Administraţie, comisii metodice, cercuri pedagogice, realizarea unui raport sintetic către ISJ Dâmboviţa; Postarea pe site-ul grǎdiniţei gradinita-razadesoare.ro a rezultatelor concursului; Organizarea unor expoziţii în incinta grǎdiniţei şi a Bibliotecii Judeţene “Ion Heliade Rădulescu”.

Realizat de prof. Cristea Liliana

 

  • Reuniune transnațională în cadrul parteneriatului strategic ERASMUS + „Let s celebrate together” la Grădinița „Rază de Soare” din Târgoviște

    În săptămâna 19-23 martie 2018 , Grădinița „Rază de Soare” din Târgoviște a găzduit 14 profesori din Bulgaria, Turcia, Italia, Macedonia și Lituania în cadrul  parteneriatului strategic finanţat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus +, Acțiunea-cheie  2, „Let s celebrate together”.

    Reuniunea transnațională din România este penultima din cadrul acestui parteneriat care se finalizează la 31.08.2018 , urmând ca în mai 2018  două cadre didactice din Grădinița „Rază de Soare” din Târgoviște să participe la ultima reuniune transnațională în Lituania.

    Parteneriatul urmărește prin activitățile propuse cultivarea la preșcolari a  unui sentiment de apartenență la comunitatea multiculturală europeană în care cetățenii împărtășesc valori comune, cultivarea calității sociale și civice la copiii preșcolari, precum și a  atitudinilor  și relațiilor  prin diferite forme de artă în procesul de „învățare prin experiență „, implicate în sărbătorile de bază non- tradiționale și formelor  de divertisment comune tuturor partenerilor europeni  dar și creșterea calității educației în primii ani de copilărie. Pe parcursul proiectului s-au desfășurat activități legate de sărbători și de divertisment, comune pentru copiii de la 3 la 7 ani. În acest mediu copiii vor avea posibilitatea, în modul cel mai natural și  distractiv, să fie creativi, să-și dezvolte talentele, să se exprime, să comunice, să împărtăsească, să se simtă importanți și de succes,  să creadă că ei pot schimba lumea în mai bine.

    Agenda întâlnirii a cuprins vizitarea grădiniței, lucru pe ateliere în echipe internaționale, asistentă la activități cu preșcolarii, schimb de bune practici, întâlniri cu reprezentanți ai comunității, dar și ai Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița, vizitarea obiectivelor culturale și turistice din Târgoviște și nu numai, Palatul Parlamentului, Castelul Bran și Peleș.
    Prof. Elisabeta Moldoveanu – responsabil proiec 
    Puteti vizita:

    http://www.gazetadambovitei.ro/educatie/reuniune-transnationala-in-cadrul-parteneriatului-strategic-erasmus-let-s-celebrate-together-la-gradinita-raza-de-soare-din-targoviste/

  • Parteneriatului strategic ERASMUS+, „TRACES OF EUROPE”
  • Aflati mai multe despre Concursul şi Simpozionul “Să cresc mare şi voinic!” dacă accesaţi linck-ul:   

  • http://www.gazetadambovitei.ro/educatie/targoviste-proiectul-international-sa-cresc-mare-si-voinic-la-iv-editie/

 

 

 

 

                                            

 

 

 

 

 

 

Parteneriat strategic în cadrul Programului ERASMUS+, acțiunea cheie KA 2

„TRACES OF EUROPE”

Activitate transnațională de învățare/ predare/ formare

Învățare  bazată pe jocuri  (Games Based Learning) GBL

În perioada 25– 29 septembrie 2017, trei cadre didactice din Grădinița „Rază de Soare” din Târgoviște au participat în Tychy, Polonia, la cea de a treia activitate transnațională de învățare/ predare/ formare din cadrul Parteneriatului strategic ERASMUS+, „TRACES OF EUROPE”. Activitatea s-a derulat în cadrul SZKOLA PODSTAWOWA NR.36;

Programul activității transnaționale din Polonia a inclus:

& Activități de construcție comunitară;

& Schimbul de  bune practici legate de învățarea bazată de jocuri (fiecare țară a prezentat un instrument/ o metodă sau alte bune practici);

& Seminar „Games based learning” (GBL), prezentarea celor mai bune practici poloneze legate de învățarea bazată pe jocuri de către formatoarea Karolina Kępska;

& Seminar „Gamification” susținut de către formatoarea Karolina Kępska;

& Asistență la clasele III-VII –activități susținute pe baza metodei GBL;

& Workshop: „GBL” – cu profesorii de limba engleză din școală;

& Sărbătorirea Zilei Europene a limbilor;

  • Inaugurarea și amplasarea urmei parteneriatului, simbol amplasat într -un loc public, în aer liber, reprezentând iubirea pentru învătare „Love for Learning”, fiind martor al lucrărilor parteneriatului și al schimbului european de experiențe.

& Planificarea lecțiilor pentru mai multe clase utilizând Learning Designer și conform achizițiilor dobândite în timpul  seminarului și workshopului: „GBL”

& Întâlniri cu reprezentanți ai municipalității;

& Vizită la o grădinița Montessori;

& Vizitarea obiectivelor culturale și turistice reprezentative.& Evaluare

 

Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

 

Material realizat de către prof. Ciulei Florentina- coordonator de proiect

Continutul articolului poate fi citit aici:

http://www.gazetadambovitei.ro/top-stiri/trei-cadre-didactice-de-la-gradinita-raza-de-soare-din-targoviste-perfectionare-didactica-in-polonia-in-cadrul-unui-proiect-erasmus/

  • An scolar 2016-2017

                                   

    Copiii de la Grădiniţa “Rază de Soare” au fost „Prietenii naturii” 

    (articol publicat pe  27 aprilie 2017 , Gazeta Dambovitei)

     

    Pe 21 aprilie 2017, la Grădiniţa “Rază de Soare” din Târgovişte a avut loc a II-a ediţie a Festivalului-concurs de educaţie ecologică „Prietenii naturii”, etapa judeţeană. Acesta este cuprins în Calendarul activităţilor extracurriculare la nivelul judeţului Dâmboviţa din anul şcolar 2016-2017.

  • Proiectul educaţional “Prietenii naturii” reprezintă o încercare de a repune în drepturi educaţia ecologică pentru a le forma preşcolarilor primele atitudini şi deprinderi ecologice şi este o continuare a Proiectului Naţional „Ecogrădiniţa”, desfăşurat şi în judeţul Dâmboviţa cu mult timp în urmă.

  • Sub semnul colaborării, Grădiniţa “Rază de Soare” din Târgovişte, alături de alte instituţii similare din judeţ şi nu numai, dar şi împreună cu alte instituţii din cadrul  comunităţii locale, a realizat un parteneriat educaţional  care a avut ca scop cunoaşterea problemelor de poluare a mediului şi a pericolelor provocate de poluarea mediului înconjurător asupra vieţii; formarea unor priceperi şi deprinderi de protejare a mediului înconjurător în contexte variate: ecologizarea unei zone din apropierea grădiniţei, plantare de flori şi pomi, colectarea selectivă a deşeurilor rezultate din activitatea grădiniţei; formarea unor atitudini pozitive: iniţiativă, responsabilizare, implicare activă, voluntariat.

    Obiectivele urmărite prin derularea acestui proiect educaţional au fost: informarea preşcolarilor cu privire la principalele probleme ale mediului înconjurător din România: poluarea aerului, apei, solului, defrişarea necontrolată a pădurilor, aruncarea deşeurilor în alte locuri decât cele amenajate special, nevalorificarea adecvată a deşeurilor; confecţionarea unor obiecte de către fiecare preşcolar participant la proiect (obiecte decorative, jucării, obiecte de îmbrăcăminte)  pentru valorificarea deşeurilor rezultate în activitatea din grădiniţă; ecologizarea unei zone din apropierea grădiniţei sau din curtea acesteia prin curăţarea acesteia de deşeuri, plantare de flori, pomi, alte amenajări; exprimarea unor mesaje ecologice de către fiecare preşcolar participant către comunitate şi autorităţile decizionale privind protecţia mediului, prin intermediul desenului/ picturii, aplicaţiilor practice; participarea  la concursul judeţean “Prietenii naturii”, ediţia a II-a, din data de 21 aprilie 2017 a cel puţin 100 de preşcolari şi 50 cadre didactice din 12 grădiniţe din judeţ şi 3 grădiniţe din alte 3 judeţe; diseminarea rezultatelor proiectului în 20 unităţi şcolare.

    Festivalul-concurs a fost dedicat Zilei Pământului şi a avut mai multe secţiuni cu participare indirectă: desene/picturi prin care să se arate acţiunile pozitive ale omului asupra naturii; colaje/confecţionarea unor obiecte din materiale reciclabile; afişe/postere pentru transmiterea mesajelor ecologice şi o secţiune cu participare directă: festivalul ecologiştilor – parada costumelor eco.

    Obiectivele propuse au fost realizate cu succes. Pentru derularea acestui proiect educaţional s-au înscris şi au participat 156 de preşcolari, dintre care 56 doar la Parada costumelor eco, 65 de cadre didactice din 21 de grădiniţe din judeţul Dâmboviţa, Argeş, Suceava şi Bucureşti.

    În ziua concursului, în holul grădiniţei s-a organizat o expoziţie cu toate lucrările primite, urmând ca în luna mai să se organizeze şi în cadrul unor instituţii partenere.

    Eforturile preşcolarilor au fost răsplătite cu numeroase premii şi menţiuni, iar la final copiii s-au distrat în compania lui Lanternă Verde, un personaj celebru, preocupat de protejarea şi salvarea Pământului.

     

    Echipa de cadre didactice din Grădiniţa “Rază de Soare” din Târgovişte

    Articolul poate fi citit aici:

    http://www.gazetadambovitei.ro/educatie/copiii-de-la-gradinita-raza-de-soare-au-fost-prietenii-naturii/           

 

  • Grădiniţa RAZA DE SOARE     Proiect de parteneriat strategic:”LET’S CELEBRATE TOGETHER”                                                                               
  • In perioada 06-09 .martie 2017 a avut loc a doua mobilitate a proiectului de parteneriat strategic    “Let’tcelebrate together”,in cadrul programului Erasmus+,actiunea cheie KA2,in Trapani Sicilia.

       (perioada de implementare 2016-2018)

    Parteneri:

    Tselodnevna detska gradina “Parvi yuni”-coordonator

    Siauliu r. Kursenu lopselis-darzelis “Buratinas”-Lituania

    Darica Namik Kemal Ilkokulu –Turcia

    1° Circolo Didattico “Leonardo Da Vinci” Trapani-Italia

    JUDG Detska Radost-Macedonia

    Raza de Soare-Romania

    Luni – 6.03.2017

    În prima zi a mobilității ne-am întâlnit cu directorul școlii ,,Leonardo Da Vinci,,.

    Împreună cu partenerul din Italia și cu partenerii din celelalte țări am vizitat mai multe școli. Alături de copiii școlii Giovanni Verga am vizionat legenda orașului Trapani. De asemenea, această legendă a fost pusă și în scenă de ,, IL PICCOLO TEATRO DELLA COCCINELLA,,.

    În grădinița Ascanio am fost întâmpinați de preșcolari cu un program artistic.

    Spre sfârșitul programului am vizitat Muzeul de sare  din Trapani.

    Marți – 7.03.2017

    În ziua a doua ne-am întâlnit cu ambasadorul etwinning care ne-a prezentat etapele de urmat în vederea înscrierii pentru Certificatul de Calitate.

    De asemenea s-a discutat despre modalitățile de realizare a activității următoare a proiectului și despre următoarea întâlnire.

    Spre sfârșitul programului am vizitat Muzeul Regional Pepoli.

    Miercuri – 8.03.2017

    În a treia zi a mobilității am vizitat două locuri importante pentru cultura Siciliei: Erice- un oraș medieval aproape de orașul Trapani, situat la 800m deasupra nivelului mării și ruinele din Segesta : The Doric temple of Segesta și The Greek theatre.

    Joi – 9.03.2017

            În ziua a patra a avut loc  întâlnire pe proiect cu coordonatorul și vizită la Primăria din Trapani.

  • Coordonator, prof. Moldoveanu Elisabeta

 

 

  • Două cadre didactice de la Grădiniţa „Rază de Soare” , Târgovişte, mobilitate în Islanda, în cadrul unui proiect Erasmus, cu patru şcoli europene

  • (articol publicat pe  1  aprilie 2017 , Gazeta Dambovitei)
  • Grădiniţa „Rază de Soare” din Târgovişte este implicată la acest moment în trei parteneriate strategice Erasmus+, în care profesorii participă la mai multe mobilităţi în afara ţării.Unul dintre aceste parteneriate strategice, Traces of Europe, este finanţat de Uniunea Europeană în cadrul programului Erasmus+, se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani (2016 – 2019) fiind implicate cinci instituţii şcolare europene:Síðuskóli – ISLANDA –Coordonatorul proiectuluiIstituto Comprensivo di Bobbio Capoluogo – ITALIASviland skule –NORVEGIASzkola Podstawowa nr 36 im.Narodow Zjednoczonej Europy- POLONIAGrădiniţa Rază de Soare – Târgovişte- ROMÂNIAScopul acestui parteneriat vizează schimbul de bune practici şi  punerea cât mai eficientă în practică de metode inovatoare şi active de învăţare adecvate pentru a ajunge la cele 8 competenţe cheie din Europa anului 2020, fiecare dintre partenerii proiectului posedând o anumită  experienţă pentru a  aduce  grupului o pregătire specială, având câte o metodă inovatoare de prezentat.În perioada 20 – 26 martie 2017 două cadre didactice din Grădiniţa “Rază de Soare” din Târgovişte,  Florentina Ciulei și Ancuța Olteanu, au participat în Akureyri – Islanda, la cea de-a doua activitate transnaţională de învăţare, predare şi formare. Activitatea s-a derulat în cadrul instituţiei şcolare Síðuskóli, care are expertiză în domeniul debutului alfabetizării – citirea pentru începători în limba maternă.Experienţa în şcoala islandeză  m-a determinat să înteleg rolul esenţial al dezvoltării abilităţilor de alfabetizare şi de învăţare timpurie în pregătirea copiilor mici pentru şcoală, deoarece puternice abilităţi de citire constituie baza pentru învăţarea în toate disciplinele. De asemenea mi-a plăcut existenţa în programul zilnic al şcolarilor mici a celor 20 de minute al cititului de plăcere, într-o zonă neutră, special amenajată în clasă.Florentina Ciulei , coordonator de proiect

    În urma acestei mobilităţi profesorii participanţi cât şi toţi membrii echipei de proiect din fiecare instituţie şcolară vor proiecta şi structura lecţii pe baza noii metode utilizând instrumentul web Learning Designer. Aceste lecţii vor fi aplicate în clasă şi ulterior  vor încărcate pe platforma web a proiectului „Traces of Europe -Active method for learning”www.tracesofeurope.net , constituind resurse educaţionale pentru profesorii europeni.

     

    Continutul articolului poate fi citit aici:

    http://www.gazetadambovitei.ro/educatie/doua-cadre-didactice-de-la-gradinita-raza-de-soare-targoviste-mobilitate-in-islanda-de-nord-in-cadrul-unui-proiect-erasmus-cu-patru-scoli-europene/

     

  • DATE STATISTICE PRIVIND FESTIVALUL-CONCURS JUDEŢEAN DE EDUCAŢIE ECOLOGICĂ „PRIETENII NATURII” , DESFĂŞURAT LA GRĂDINIŢA „RAZĂ DE SOARE” TÂRGOVIŞTE 21 APRILIE 2017GRĂDINIŢE şi cadre didactice participante:
    1. GRĂDINIŢA „RAZĂ DE SOARE” TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 23 participanţi
    2. GRĂDINIŢA PP „ALEXANDRINA SIMIONESCU GHICA”- 4 participanţi
    3. GRĂDINIŢA NR. 14 TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 2 participanţi
    4. GRĂDINIŢA NR. 13 TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 4 participanti
    5. GRĂDINIŢA NR. 1 TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 7 participanti
    6. GRĂDINIŢA NR. 12  TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 1 participant
    7. GRĂDINIŢA COSTEŞTI VALE – MĂRUNŢIŞU, JUD. DÂMBOVIŢA- 1 participant
    8. GRĂDINIŢA NR. 4 „Dr. Anca Abramescu” TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 3 participanţi
    9. GRĂDINIŢA nr. 1 RAZVAD, JUD. DÂMBOVIŢA- 2 participanti
    10. GRĂDINIŢA VALEA VOIEVOZILOR, JUD. DÂMBOVIŢA- 2 participanti
    11. GRĂDINIŢA „MUGURI DE ANIN” ANINOASA, JUD. DÂMBOVIŢA- 2 participanti
    12. GRĂDINIŢA SĂTENI, JUD. DÂMBOVIŢA- 1 participant
    13. GRĂDINIŢA GORGOTA, JUD. DÂMBOVIŢA – 1 participant
    14. GRĂDINIŢA NR. 4 MORENI, JUD. DÂMBOVIŢA – 2 participanţi
    15. GRĂDINIŢA PN DĂRMĂNEŞTI, JUD. DÂMBOVIŢA – 1 participant
    16. GRĂDINIŢA NR.1 PICIOR DE MUNTE, JUD. DÂMBOVIŢA – 1 participant
    17. GRĂDINIŢA VLĂSCENI – POTLOGI, JUD. DÂMBOVIŢA – 1 participant
    18. GRĂDINIŢA 97 BUCUREŞTI – 2 participanţi
    19. GRĂDINIŢA NEAGRA ŞARULUI, JUD. SUCEAVA- 1 participant
    20. GRĂDINIŢA GURA HAITI, JUD. SUCEAVA – 1 participant
    21. GRĂDINIŢA „RAZĂ DE SOARE” PITEŞTI, JUD. ARGEŞ – 3 participanţi

     

    Total:

    • 21 grădiniţe (17 grădiniţe din Dâmboviţa, 1 din Argeş, 2 din Suceava şi 1 din Bucureşti)
    • Din 3 judeţe (Argeş, Suceava, Dâmboviţa) şi Bucureşti
    • 65 cadre didactice
    • 156 preşcolari

     

    Înscrieri şi participarea preşcolarilor pe secţiuni:

     

    • PARTICIPARE INDIRECTĂ:
    •       Afişe/postere – 3 preşcolari
    •       Colaje/obiecte confecţionate din deşeuri – 74
    •       Desene/pictură – 23
    • PARTICIPARE DIRECTĂ:
    •        Parada costumelor eco – 56

     

     

  • ANUNŢ IMPORTANT!

  • ÎN DATA DE 21 APRILIE 2017 , LA GRĂDINIŢA “RAZĂ DE SOARE” DIN TÂRGOVIŞTE VA AVEA LOC FESTIVALUL-CONCURS JUDEŢEAN DE EDUCAŢIE ECOLOGICĂ “PRIETENII NATURII”

  • PARADA COSTUMELOR ECO VA ÎNCEPE LA ORA 10.00.

  • CADRELE DIDACTICE ÎNSOŢITOARE VOR PREZENTA TABEL NOMINAL CU PRESCOLARII PARTICIPANTI, CU ACORDUL DIRECTORULUI SI AL PARINTILOR PENTRU PARTICIPAREA LA CONCURS SI FOTOGRAFIERE.

  • VĂ AŞTEPTĂM CU DRAG!

Două cadre didactice de la Grădinița „Rază de Soare” , Târgoviște, mobilitate în Islanda de Nord, în cadrul unui proiect Erasmus, cu patru școli europene

Grădinița „Rază de Soare” din Târgoviște este implicată la acest moment în trei parteneriate strategice Erasmus+, în care profesorii participă la mai multe mobilități în afara țării.

Unul dintre aceste parteneriate strategice, Traces of Europe, este finanțat de Uniunea Europeană în cadrul programului Erasmus+, se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani (2016 – 2019) fiind implicate cinci instituții școlare europene:

Síðuskóli – ISLANDA –Coordonatorul proiectului

Istituto Comprensivo di Bobbio Capoluogo – ITALIA

Sviland skule –NORVEGIA

Szkola Podstawowa nr 36 im.Narodow Zjednoczonej Europy- POLONIA

Grădinița Rază de Soare- Târgoviște- ROMÂNIA

Scopul acestui parteneriat vizează schimbul de bune practici și  punerea cât mai eficientă în practică de metode inovatoare și active de învățare adecvate pentru a ajunge la cele 8 competențe cheie din Europa anului 2020, fiecare dintre partenerii proiectului posedând o anumită  experiență pentru a  aduce  grupului o pregătire specială, având câte o metodă inovatoare de prezentat.

(daca este cazul putem enumera si metodele)

În perioada 20 – 26 martie 2017 două cadre didactice din Grădinița “Rază de Soare” din Târgoviște,  au participat în Akureyri – Islanda de Nord, la cea de-a doua activitate transnațională de învățare, predare și formare. Activitatea s-a derulat în cadrul instituției școlare Síðuskóli, care are expertiză în domeniul debutului alfabetizării – citirea pentru începători în limba maternă.

            Experiența în școala islandeză  m-a determinat să înteleg rolul esențial al dezvoltării abilităților de alfabetizare și de învățare timpurie în pregătirea copiilor mici pentru școală, deoarece puternice abilități de citire constituie baza pentru învățarea în toate disciplinele. De asemenea mi-a plăcut existența în programul zilnic al școlarilor mici a celor 20 de minute al cititului de plăcere, într-o zonă neutră, special amenajată în clasă.Florentina Ciulei , coordonator de proiect

În urma acestei mobilități profesorii participanți cât și toți membrii echipei de proiect din fiecare instituție școlară vor proiecta și structura lecții pe baza noii metode utilizând instrumentul web Learning Designer. Aceste lecții vor fi aplicate în clasă și ulterior  vor încărcate pe platforma web a proiectului „Traces of Europe -Active method for learning”, www.tracesofeurope.net , constituind resurse educaționale pentru profesorii europeni.

                   Proiect de parteneriat strategic în cadrul Programului ERASMUS+, actiunea cheie KA 2

„TRACES OF EUROPE”

Activitate transnațională de învățare/ predare/ formare

e în  alfabetizare – Citirea pentru începători, în limba matern

  În perioada 20– 26 martie 2017 două cadre didactice din Grădinița „Rază de Soare” din Târgoviște au participat în Akureyri, Islanda la cea de a doua activitate transnațională de învățare/ predare/ formare din cadrul Proiectului de parteneriat strategic ERASMUS+, „TRACES OF EUROPE”. Activitatea s-a derulat în cadrul Síðuskóli -Islanda;

Programul activității transnaționale din Islanda a inclus:

& Activități de construcție comunitară;

& Schimbul de  bune practici legate de alfabetizare (fiecare țară a prezentat un instrument/ o metodă sau alte bune practici);

& Seminar „Beginning litteracy”, prezentarea celor mai bune practici islandeze legate de alfabetizare de către specialiști de la Universitatea din Akureyri;

& Asistență la clasele I-II –activități susținute pe baza metodei „Beginning litteracy”:

& Workshop: „Beginning litteracy” – cu specialiști de la Universitatea din Akureyri;

& Seminar „Microbit”- introducere – dispozitiv utilizat în scopuri educaționale, fiind  un start în programare;

& Workshop: „Microbit”; 

& Inaugurarea și amplasarea urmei parteneriatului, simbol amplasat într -un loc public, în aer liber, reprezentând iubirea pentru învătare „Love for Learning”, fiind martor al lucrărilor parteneriatului și al schimbului european de experiențe.

& Planificarea lecțiilor pentru mai multe clase utilizând Learning Designer și conform achizițiilor dobândite în timpul  seminarului și workshopului: „Beginning litteracy”

& Întâlniri cu reprezentanți ai municipalității;

& Vizită la grădinița Krógaból, prezentarea proiectelor derulate  pe baza metodei „Beginning litteracy”;

& Vizitarea obiectivelor culturale și turistice reprezentative.

& Evaluare

 Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

 Material realizat de către prof. Ciulei Florentina- coordonator de proiect

 

  • Proiect de parteneriat strategic în cadrul Programului ERASMUS+, actiunea cheie KA 2„TRACES OF EUROPE” Prima activitate transnaţională de învăţare/formare/predareIntegrarea TIC în practica profesorilor şi strategii de instruire şi promovare a STEM 

                În perioada 11 – 17 decembrie 2016 trei cadre didactice din Grădiniţa „Rază de Soare” din Târgovişte  au participat în Bobbio, Piacenza, Italia la prima activitate transnaţională  de învăţare/formare/predare din cadrul Proiectului de parteneriat strategic ERASMUS+  „TRACES OF EUROPE”. Activitatea s-a derulat în cadrul Istituto Comprensivo di Bobbio Capoluogo- Italia.

    Programul activităţii transnaţionale din Italia a a inclus:

  • activităţi de construcţie comunitară;

  • schimbul de  bune practici despre TIC (fiecare ţară va prezenta un instrument sau cele mai bune practici cu privire la integrarea TIC sau STEM);

  • împărtăşirea celor mai bune practici italiene –Ora de coding –elemente de bază de codificare digitala, cu şi fără copii;

  • Workshop: Tinkering şi robotică- scarabots, roboţi educaţionali;

  • planificarea lecţiilor pentru mai multe clase utilizând Learning Designer şi conform achiziţiilor dobândite în timpul workshopului;

  • Workshop:„Integrarea WebTools în strategiile de instruire “;

  • planificare de  lecţii (pentru mai multe clase) care integrează instrumentele dobândite utilizînd Learning designer;

  • întâlniri cu reprezentanţi ai municipalităţii;

  • vizite în  grădiniţele şi şcolile din cadrul Istituto Comprensivo di Bobbio Capoluogo;

  • vizitarea obiectivelor istorice şi culturale reprezentative.

     

  • Diseminare a mobilitatii din Bulgaria
  • Proiect de parteneriat strategic
  •  In perioada 24-28 octombrie 2016 a avut loc prima mobilitate a proiectului de parteneriat strategic    “Let’t celebrate together”,in cadrul programului Erasmus+,actiunea cheie KA2,in Bulgaria, localitatea Gorna Oryahovitsa.

    Let’s celebrate together

                     (perioada de implementare 2016-2018) 

    Parteneri:

    Tselodnevna detska gradina “Parvi yuni”              -coordonator Bulgaria

    Siauliu r. Kursenu lopselis-darzelis “Buratinas”  -Lituania

    Darica Namik Kemal Ilkokulu                                     –Turcia

    1° Circolo Didattico “Leonardo Da Vinci” Trapani-Italia

    JUDG Detska Radost                                                         -Macedonia

    Raza de Soare                                                                       -Romania

                        OBIECTIVELE PROIECTULUI :

    1. Cultivarea la copiii preșcolari a  unui sentiment de apartenență la comunitatea multiculturală europeană în care cetățenii împărtășesc valori comune ;

    2. Cultivarea calității sociale și civice la copiii preșcolari , precum și a  atitudinilor  și relațiilor  prin diferite forme de artă în procesul de ” învățare prin experiență “, implicate în sarbatorile  de bază non- tradiționale și formelor  de divertisment comune tuturor partenerilor europeni .

    3. Cresterea calitatii  educației în primii ani de  copilărie.

    Prima mobilitate in cadrul proiectului de parteneriat strategic,“Let’t celebrate together”, in cadrul programului Erasmus+, actiunea cheie KA2, a avut loc in perioada 24-28 octombrie 2016, in Bulgaria, in localitatea Gorna Oryahovitsa.

    Prima zi ,24.10.2016

    Gazdele ne-au primit cu multa caldura si prietenie, traditional,cu paine si sare., atat pe noi cat si pe ceilalti parteneri.  Am vizitat gradinita, iar copiii grupelor mari au prezentat un concert de muzica pentru copii. Fiecare reprezentant din tarile partenere au prezentat tara si institutia din care provin si sistemul educational din tara respectiva. Tot in prima zi  ne-am intalnit cu reprezentanti ai municipalitatii din Gorna Oryahovitsa si am vizitat  muzeul orasului.

    A doua zi,25.10.2016

    Am participat la intalnirea de lucru cu ambasadorul eTwinning. Intalnirea a avut ca scop prezentarea platformei, fiecarui membru si programul de lucru. Acesta a fost momentul, cand s-a dat startul proiectului “Let’t celebrate together “, pe platforma eTwinning. Am discutat despre obiectivele proiectului si mai ales despre constientizarea faptului ca putem impartasi impresii  despre traditiile si cultura fiecarei tari participante in proiect, ca putem studia dar si sarbatori impreuna, iar distantele si diferentele culturale nu reprezinta un obstacol in calea prieteniei si a schimbului de bune practici.  Dupa amiaza am vizitat “Muzeul figurilor de ceara “si” Samovodska Charshia”(strada mestesugarilor), in Veliko Tarnovo.

    Miercuri,26.10.2016

    Aceasta zi a fost dedicata obiectivelor turistice. Am vizitat “Muzeul urban” din orasul Ruse si Manastirea Basarabovo, din apropiere. La intoarcere ne-am oprit in Ivanovo , pentru a vizita o alta manastire importanta, intrata in Patrimoniul UNESCO -“Manastirea Ivanovo” .

     Joi, 27,10.2016

    In dimineata celei de-a patra zi ,ne-am intalnit din nou la gradinita.Fiecare grupa a prezentat un program de cantece si jocuri muzicale pentru copii din repertoriul bulgaresc dar si din repertoriul international. De asemeni,toti partenerii din proiect prezenti ,au initiat  jocuri muzicale pentru copii,la care am interactionat atat adultii cat si copiii. Totul s-a desfasurat intr-o admosfera destinsa,recreativa.

    Coordonatorul proiectului din Bulgaria ne-a prezentat activitatile viitoare , punctand modalitatile de desfasurare ale acestora. A subliniat faptul ca toate activitatile vor fi incarcate pe platforma eTvinning a proiectului si pe grupul Facebook al proiectului. Mesajele pentru “ Ziua tolerantei” vor fi transmise pe Twiddla.

                          Dupa amiaza am vizitat fortareata “Tsarevets” din Veliko Tarnovo. Tot joi am participat la o intalnire cu parintii in gradinita. Impreuna am realizat postere cu obiective turistice, economice, culturale, representative fiecarei tari partenere.

    Vineri 28.10.2016

    In ultima zi a proiectului, am fost intampinati din nou de copiii din gradinita  imbracati in costume populare, care ne-au prezentat  un program de cantece si jocuri traditionale bulgaresti. Gazda, coordonatorul din Bulgaria, ne-a  comunicat  activitatile care vor fi abordate in perioada urmatoare, cu termenele la care vor fi diseminate pe eTwinning, facebook, Twiddla si ne-a inmanat certificatele de participare .

    Activitatea din aceasta saptamana ne-a oferit experiente traditionale, culturale si sociale, diferite de ale noastre, dar acest lucru nu ne-a impiedicat sa sarbatorim  impreuna.

       Coordonator ,

    Prof. Modoveanu Elisabeta

    Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

  •                                                   Diseminare- mobilitatea din Turcia    

                                                    KA2- Proiecte de parteneriat strategic

                                              Proiect   MODERNITY AND TRADITIONS

                În săptămâna 17-21 octombrie 2016 a avut loc înTurcia, Izmit, regiunea Kocaeli a saptea întâlnire transnaţională din cadrul proiectului cu titlul ,,Modernity and traditions”, proiect de parteneriat strategic, derulat în cadrul Programului Erasmus+, Acţiunea – cheie K.A.2.

                Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani (2014 – 2017), fiind un parteneriat între patru gradinite  din tot atatea tari.

      PARTENERI:

    Prywatne Przedszkole Akademia Maluchów                      -POLANDcoordonator

    Tselodnevna Detska Gradina”Parvi Yuni”     -BULGARIA

    Yenimahalle ilkokulu                                             -TURCIA

    Gradinita “Raza se Soare”                                           -ROMANIA

                  Prin activitatile care se vor derula, proiectul isi propune eliminarea efectelor negative ale jocurilor pe calculator prin vizionarea  timp indelungat a unor programe TV, copiii find incurajati sa-si dezvolte creativitatea, sa   exploreze diferite aspecte ale vietii lor, sa isi largeasca orizonturile, sa invete ce este toleranta si empatia pentru cei apropiati lor si pentru prietenii din alte tari.

                  Scopul proiectului este si acela de a crea o  platforma educationala  intre cadrele didactice din unitatile partenere din proiect, ca acestea sa lucreze in mod creativ, sa implementeze activitati inovatoare in procesul instructive-educativ, sa isi dezvolte abilitatile de a lucra intr-o echipa interdisciplinara, sa–si insuseasca  noi metode interactive  de predare-invare.

                  In prima zi am vizitat scoala si  grupele de prescolari, ne- am jucat cu ei si am apreciat pozitiv daruirea cadrelor didactice de acolo. Copiii au prezentat un program artistic, care a constat in dansuri traditionale zonei  si traditii si obiceiuri  de nunta . Pentru putin timp, membrii echipei de proiect din Romania, Bulgaria, Polonia si Turcia au fost si ei copii si au desfasurat jocuri interactive .

                   A doua zi, membrii echipei de proiect din cele patru tari s- au intalnit pentru a lucra pe proiect . Coordonatorul din Polonia a prezentat brosura cu proiectele didactice trimise de fiecare membru partener, produsul final pentru anul II de proiect. S-a discutat despre metodele activ –participative intalnite in proiectele prezentate de cadrele didactice din Polonia si importanta aplicarii acestora mai ales la prescolari. Dupa amiaza, am vizitat Bursa, Ulucami si mormintele intemeietorior imperiului otoman Osman Gaza.

                  In ziua a treia am analizat proiectele didactice prezentate de partenerii din Bulgaria. Am  vizitat apoi Muzeul de Stiinta si Hartie din Izmit, Kocaeli. Pe langa faptul ca am privit exponatele muzeului, am si experimentat cu diferite aparate modalitatile moderne si traditionale de difuzie ale luminii, ale sunetului. Apoi ne-am deplasat la Seka Park, gazdele prezentandu-ne un spatiu modern de joaca pentru copii si de desafasurare a unor activitati de tip outdoor.

                 In cea de-a patra zi ne-am intalnit la scoala si s-au analizat proiectele prezentate de Turcia si Romania. Apoi ne-am deplasat la Primaria Izmit, Kocaeli. Aici s-a discutat despre sistemul de invatamant din Turcia, despre dezvoltarea economica a orasului si despre accesul copiilor la educatie.

                  Gazdele ne-au prezentat o seara traditional  turceasca (cantece, mancare traditionala) in Saatçi Ali Efendi Mansion (casa traditionala  turceasca).

                 A cincea zi am vizitat  Fabrica de covoare Hereke. Acolo se confectioneaza covoare in stil traditional cu fir de matase (gogosi de la viermii de matase). Ajunsi in scoala, coordonatoarea din Polonia a prezentat activitatile care vor fi abordate in perioada urmatoare , au fost aplicat chestionare de evaluare a proiectului si  s-au inmanat certificatele de participare.

    Coordonator ,

    Prof.Moldoveanu Elisabeta

    Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană. Această comunicare reflectă numai  puctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

     

Proiect de parteneriat strategic în cadrul Programului ERASMUS+, actiunea cheie KA 2

„TRACES OF EUROPE” 

Prima Reuniune Transnatională din Norvegia

-SVILAND SKULE- SANDNES-

În perioada 02 – 06 noiembrie 2016 trei cadre didactice din Grădiniţa “Rază de Soare” din Târgovişte  au participat în Sandnes – Norvegia  la prima Reuniune Transnaţională din cadrul Proiectului de parteneriat doar între şcoli în cadrul Programului ERASMUS+  „TRACES OF EUROPE” .

Programul reuniunii transnaţionale din Norvegia a inclus: 

  • Elaborarea de chestionare şi grile pentru cartografierea competenţelor, de intrare şi de ieşire (pentru profesori şi elevi), de chestionare specifice pentru profesori înainte de prima activitate transnaţională de învăţare, predare şi formare din Italia, de chestionare pentru sondaj intern şi extern al părinţilor în ceea ce priveşte conştiinţa europenă;
  • Prezentarea platformei proiectului, workshop-ul „Learning designer”, de către coordonatorul din Italia (platformă online, care va fi utilizată pentru a configura, proiecta şi structura toate lecţiile despre noile practici şi metode), Twinspace-ul „Traces of Europe” pe platforma eTwinning;
  • Prezentarea metodei active de lucru PBL (project based learning) – paşi de urmat, de către coordonatorul din Italia;
  • Schimb de bune practici: fiecare dintre partenerii proiectului au o anumită experienţă pentru a  aduce  grupului  o pregătire specială, având câte o metodă de prezentat:

ISLANDA – Citirea pentru începători/ Alfabetizarea;

ITALIA -Integrarea  TIC în strategiile  de instruire, reaplicându- le în programele şcolare / STEM;

NORVEGIA – Evaluare pentru învăţare (matematică, ştiinţe)/ învăţarea vizibilă;

POLONIA –  Învăţarea bazată pe joc – în dobândirea unei limbi străine şi consolidarea cunoştintelor lingvistice pentru vorbitorii non- nativi;

ROMÂNIA – Activităţi de tip outdoor

  • Realizarea paşaportului european al competenţelor – Europass pentru fiecare participant din ţările partenere, permanent reactualizat;
  • Discuţii legate de realizarea urmei parteneriatului în fiecare ţară;
  • Stabilirea mijloacelor de comunicare între parteneri WhatsApp, Twitter, Google hang out, Google doc şi a activităţilor de realizat până la următoarea întalnire: analiza SWOT – Ce reprezintă Europa în viitorul tău?- vor fi implicaţi doar copiii cu vârsta peste 10 ani şi LOGO-ul proiectului : toate ţările vor produce propriul lor logo-ul (pregătit de profesori în colaborare cu copiii) şi apoi vor vota intern pe cel mai bun până la sfârşitul lunii noiembrie. Se încarcă “logo-ul NATIONAL” în spaţiul virtual eTwinning (pagina dedicată) pentru concursul european, care va avea loc din 5 până la 12 decembrie. În Italia, în timpul primei Activităţi transnaţionale de învăţare, predare şi formare (11-17.12.2016), va fi declarat CÂŞTIGĂTORUL!

Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană. Această comunicare reflectă numai punctul

de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

Material realizat de către prof. Ciulei Florentina – coordonator de proiect

 

Noi Proiecte Erasmus+  in Gradinita “Raza de Soare” din Targoviste din 1 septembrie 2016

1 .Proiect de parteneriat strategic:   ” Let’s celebrate together”

 (perioada de implementare 2016-2018)

 Parteneri:

Tselodnevna detska gradina “Parvi yuni”                   – Bulgaria (coordonator)

Siauliu r. Kursenu lopselis-darzelis “Buratinas”     – Lituania

Darica Namik Kemal Ilkokulu                                             –Turcia

1° Circolo Didattico “Leonardo Da Vinci” Trapani -Italia

JUDG Detska Radost                                                                    -Macedonia

Gradinita “Raza de Soare ”                                                        -Romania

OBIECTIVELE PROIECTULUI :

  • Cultivarea la copiii preșcolari a  unui sentiment de apartenență la comunitatea multiculturală europeană în care cetățenii împărtășesc valori comune ;
  • Cultivarea calității sociale și civice la copiii preșcolari , precum și a  atitudinilor  și relațiilor  prin diferite forme de artă în procesul de ” învățare prin experiență ” , implicate în sarbatorile  de bază non- tradiționale și formelor  de divertisment comune tuturor partenerilor europeni .
  • Cresterea calitatii  educației în primii ani de  copilărie.

 Coordonatorul proietului in Romania:  Prof. Moldoveanu Elisabeta

2. Proiect de parteneriat doar între școli în cadrul Programului ERASMUS+  „TRACES OF EUROPE” 

Începând cu luna septembie 2016 în Grădinița “Rază de Soare” din Târgoviște  se derulează  Proiectul de parteneriat doar între școli în cadrul Programului ERASMUS+  „TRACES OF EUROPE” .

Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani (2016 – 2019) și sunt implicate cinci instituții școlare:

Síðuskóli                                                                                                                         -ISLANDA–Coordonatorul proiectului

Istituto Comprensivo di Bobbio Capoluogo                                        – ITALIA

Sviland skule                                                                                                               –NORVEGIA

Szkola Podstawowa nr 36 im.Narodow Zjednoczonej Europy- POLONIA

Grădinița Rază de Soare- Târgoviște                                                           – ROMÂNIA

Scopul acestui parteneriat vizează schimbul de bune practici și  punerea cât mai eficientă în practică a metodelor  inovatoare și active adecvate pentru a ajunge la cele 8 competențe cheie din Europa anului 2020.

Acest parteneriat  structurat  pe trei ani a fost conceput pentru :

  1. Satisfacerea  nevoii de creștere și dezvoltare profesională , permițând școlilor implicate să dobândească metode inovatoare pentru a facilita achiziționarea tuturor celor 8 competențe-cheie de către  elevii, prin integrarea acestora în programele școlare;
  2. Creșterea abordării pedagogice a profesorilor pentru a asigura includerea tuturor elevilor cu nevoi speciale în colective de copii cu spectru normal de abilități;
  3. Sintetizarea și promovarea cunoștinţelor/experienţelor/competenţelor (noi și anterioare ), prin diseminarea pe o platformă a cadrelor didactice, care va permite altor profesori europeni să înțeleagă de ce, cu ce metode, instrumente și activităti pot determina elevii lor să dobândească competențe pentru viață. Platforma, în afară de a da referințe teoretice despre  cele 8 metode noi, va oferi lecții pregătite de către toate cadrele didactice cu activități practice, pentru a integra competențele -cheie în diferitele programe curriculare. Școala va fi promovată în diverse evenimente de formare ( online sau face to face), pe Twitter și eTWINNING și va facilita descărcarea gratuită a materialelor  reutilizabile pentru fiecare metodă dezvoltată și experimentată;
  4. Amplasarea în fiecare tară a unei urme a parteneriatului, care va avea un impact asupra tuturor componențelor fiecărei instituții gazdă: școală / copii / părinți / comunitate / municipalitate/ persoane relevante în domeniul educației. Cu sprijinull comunității locale , va fi construi  un  monument/simbol, amplasat într -un loc public în aer liber, care va reprezenta iubirea pentru învătare “Love for Learning” și va fi martor al lucrărilor parteneriatului și al schimbului european de experiențe.

Fiecare dintre partenerii proiectului au o anumită  experiență pentru a  aduce  grupului   o pregătire specială, având câte o metodă de prezentat :

  1.  ISLANDA- Citirea pentru începători;
  2. ITALIA-Integrarea  TIC în strategiile  de instruire , reaplicându- le în  programele școlare / STEM;
  3. NORVEGIA-Evaluare / Învăţare   (matematică, știinţe);
  4.  POLONIA-  Dobândirea de noi limbi străine prin joc;
  5. ROMÂNIA – Activităţi de tip outdoor.

Vor avea loc 3 întâlniri transnaționale de coordonare, 6 activități transnaționale pe termen scurt pentru profesori (una pentru fiecare metodă) și o activitate transnațională pe termen scurt pentru elevi. În fiecare activitate transnațională vor fi implicați: părinții, comunitatea și municipalitatea. Toate activitățile desfășurate la școală cu elevii au caracter aplicativ al cunoștințelor noi și sunt concepute pentru a testa eficiența metodelor și a mediului creat. Ele vor fi documentate cu instrumentele TIC și încărcate pe platforma de proiect.

 Coordonatorul proiectului in Romania: Prof. Ciulei Florentina

An scolar 2015-2016

DATE STATISTICE PRIVIND CONCURSUL JUDEŢEAN DE EDUCAŢIE ECOLOGICĂ „PRIETENII NATURII” , DESFĂŞURAT LA GRĂDINIŢA „RAZĂ DE SOARE” TÂRGOVIŞTE

 23 IUNIE 2016, Editia I

GRĂDINIŢE şi cadre didactice participante:

  1. GRĂDINIŢA NR. 47 PLOIEŞTI, JUD. PRAHOVA – 4 participanţi
  2. GRĂDINIŢA NR. 14 TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 5 participanţi
  3. GRĂDINIŢA NR. 13 TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 1 participant
  4. GRĂDINIŢA NR. 1 TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 1 participant
  5. GRĂDINIŢA NR. 3 TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 4 participanţi
  6. GRĂDINIŢA NR. 15 TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 6 participanţi
  7. GRĂDINIŢA NR. 16 TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 4 participanţi
  8. GRĂDINIŢA NR. 11 PRISEACA, JUD. DÂMBOVIŢA- 1 participant
  9. GRĂDINIŢA NR. 1 VĂCĂREŞTI, JUD. DÂMBOVIŢA- 1 participant
  10. GRĂDINIŢA „MUGURI DE ANIN” ANINOASA, JUD. DÂMBOVIŢA- 1 participant
  11. GRĂDINIŢA SĂTENI, JUD. DÂMBOVIŢA- 1 participant
  12. GRĂDINIŢA VIFORÂTA, JUD. DÂMBOVIŢA- 1 participant
  13. GRĂDINIŢA ŞARU DORNEI, JUD. SUCEAVA- 1 participant
  14. GRĂDINIŢA „PRICHINDEL” PUCIOASA, JUD. DÂMBOVIŢA- 2 participanţi
  15. GRĂDINIŢA „RAZĂ DE SOARE” PITEŞTI, JUD. ARGEŞ- 2 participanţi
  16. GRĂDINIŢA „RAZĂ DE SOARE” TÂRGOVIŞTE, JUD. DÂMBOVIŢA- 22 participanţi

Total:

  • 16 grădiniţe
  • Din 4 judeţe
  • 56 cadre didactice
  • 105 preşcolari

 

FELICITĂRI CÂŞTIGĂTORILOR ŞI TUTUROR PARTICIPANŢILOR!

VĂ AŞTEPTĂM ÎN 2017, LA EDIŢIA A II-A!

 

Prescolarii din gradinita noastra  participa in fiecare an la activitatile derulate in cadrul unor parteneriate educationale, la concursurile organizate la nivel judetean, national sau international si obtin multe premii I, II, III si Mentiuni.

  • Proiectul National “Curcubeul Schimbarii” (2013-2016)
  •  KA2- Proiecte de parteneriat strategic –  Proiect   MODERNITY AND TRADITIONS
  • Concursul Interjudetean “Sa cresc mare si voinic” (Gradinita Raza de Soare este una din unitatile organizatoare)
  • Concursul Judetean “Stiu sa circul corect”
  • Concursul Judetean “Cantec, joc si voie buna”
  • Concursul Judetean “Traditii si obiceiuri de Craciun in Dambovita”/ “Traditii si obiceiuri de Pasti in Dambovita”
  • Concursul International “Timtim-Timy”
  • Concursul Interjudetean “Martinica te provoaca sa arati ce stii prin joaca”
  • Concursul Interjudetean “Iepurasul de Paste”
  • Concursul National “Incondeiasul”
  • Concursul National “Mestesugasul”
  • Concursul National “Coloram si invatam”
  • Concursul National “Piticot”
  • Concursul National “Dincolo de cuvinte” (in cadrul SNAC)

 

     “MODERNITY AND TRADITIONS”

 

            În Grădinița “Rază de Soare”  se derulează  proiectul cu titlul ,,Modernity and traditions”, proiect finanţat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus +,  actiunea-cheie 2, parteneriat strategic între şcoli.   

Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani (2014 – 2017), coordonatorul proiectului fiind Prywatne Przedszkole Akademia Maluchów , Wielkopolskie, Polonia .

Parteneri: -Tselodnevna Detska Gradina”Parvi Yuni”  ,Baniska, Bulgaria

-Yenimahalle ilkokulu, Kocaeli, Turcia

-Grădinița “Rază de Soare” ,Târgoviște, România

Grupul țintă al proiectului este format din copiii din grădiniță, familiile acestora, cadre didactice. Activitățile principale propuse în cadrul proiectului vizează eliminarea efectelor negative ale jocurilor pe calculator și vizionarea timp îndelungat a unor programe TV,  încurajarea  copiilor să viseze, să îşi dezvolte creativitatea, curiozitatea și abilitatea de a împarți reușitele cu alți copii de vârsta lor, de a  cunoaște cultura, tradițiile, obiceiurile altor popoare, de a-și exprima gândurile, sentimentele, experiențele proprii   prin intermediul artei , muzicii ,dramei , sportului. Se doreste nu numai stabilirea  unor legături multidimensionale între țări ,dar și legături între familiile copiilor prin activități distractive și de petrecere a timpului împreună.

Scopul proiectului vizează și crearea unei platforme educaționale  între cadrele didactice din unitățile partenere din proiect, facilitându-le să lucreze în mod creativ, să implementeze activități inovatoare în procesul instructiv-educativ, să își dezvolte abilitățile de lucru  într-o echipa interdisciplinară, să-și formeze competențe de a utiliza metode moderne, interactive  de predare-învățare. În cadrul proiectului s-au desfășurat acțiuni comune copii-părinti-cadre didactice sub formă de jocuri de masă, de mișcare, jocuri cu text și cânt. S-a realizat o broșură cu exemple de jocuri de masă în limba engleză și limba română care a fost multiplicată si distribuită parintilor și în comunitatea școlară, dar și broșură cu exemple de jocuri cu text și cânt, în limba engleză și limba română, cu desene ale copiilor sugerate de textul cântecului, pentru parteneri și pentru părinți.

Copiii și părinții acestora au fost implicați de către cadrele didactice în activități în out-door: picnicuri, jocuri în aer liber.

Până în prezent s-a realizat un calendar cu cele mai importante evenimente sărbătorite în fiecare lună a anului în grădiniță, dar și o carte de bucate cu rețete de mâncăruri specifice fiecărei țări, un număr de cinci rețete de la fiecare partener, în limba engleză,

Pentru urmatoarea perioadă ne-am propus: realizare de broșuri și CD-uri cu tradiții și obiceiuri de Crăciun, Paște și de sfârșit de an,  integrarea de  metode interactive de lucru cu copiii în proiectele didactice. Cele mai bune proiecte didactice vor fi selectate,  traduse în limba engleză pentru realizarea unei broșuri-suport pentru  cadrele  didactice.

Pe partea de mobilități, până în acest moment au fost realizate conform graficului din formularul de candidatură următoarele:

  1. Octombrie 2014 , Polonia- participați : coordonator, director, două cadre didactice.
  2. Februarie 2015, Bulgaria- participați : coordonator, director,  trei cadre didactice.
  3. Iunie 2015, Turcia- participați : coordonator, director, două cadre didactice.
  4. Octombrie 2015, România

Următoarele mobilități vor fi: februarie-martie 2016, Polonia; mai-iunie 2016, Bulgaria; octombrie 2016, Turcia; martie 2017, România; iunie 2017, Polonia.

Produsele finale ale proiectului vor fi: carte de bucate, broșura care cuprinde proiecte didactice ale activităților susținute cu copiii, albume cu prezentarea obiceiurilor, tradițiilor naționale și din școală.

Proiectul a fost diseminat în cadrul întâlnirilor cu părintii copiilor, la nivelul comisiilor metodice, cercurilor  pedagogice ale educatoarelor din județul Dâmbovița, în cadrul schimburilor de experiență și în parteneriatele educaționale cu alte unități școlare, pe grupurile de discutii Erasmus + și responsabili_DB, pe site-ul grădiniței.

Activitățile proiectului vor fi monitorizate și evaluate în mod constant. Se vor derula activități de :

– evaluare a cooperării participanților la proiect, schimbul de informații prin chestionare și pe platforma on line, prin numărul de accesări;- evaluarea calității produselor de alte cadre didactice și de comunitatea locală în cadrul întâlnirilor metodice, în  jurnalul de reflecție al proiectului;- evaluarea activității în presă;- examinarea punctelor de vedere ale altor cadre didactice și părinților prin chestionare după fiecare an al proiectului;- evaluarea reuniunilor cu partenerii prin raportare, chestionare post mobilitate pentru participanți.  Activitățile legate de evaluarea calității vor viza tot personalul implicat în proiect. Aceste activități vor fi supervizate de coordonatorul de proiect.

   KA2- Proiecte de parteneriat strategic

                                          Proiect   “MODERNITY AND TRADITIONS” (mobilitatea din Bulgaria)

În săptămâna 23-27 februarie 2015 a avut loc în Bulgaria, în oraşul Ruse a doua întâlnire transnaţională din cadrul proiectului cu titlul ,,Modernity and traditions”, proiect de parteneriat strategic, derulat în cadrul Programului Erasmus+, Acţiunea – cheie K.A.2.

Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 3 ani (2014 – 2017), fiind un parteneriat între patru gradinite din tot atatea tari.

 PARTENERI:

Prywatne Przedszkole Akademia Maluchów  -POLANDcoordonator

Tselodnevna Detska Gradina”Parvi Yuni”     -BULGARIA

Yenimahalle ilkokulu                                                   -TURCIA

Gradinita “Raza se Soare”                                           -ROMANIA

Prin activitatile care se vor derula, proiectul isi propune eliminarea efectelor negative ale jocurilor pe calculator, vizionarea timp indelungat a unor programe TV, incurajarea copiilor sa “viseze”, sa isi dezvolte creativitatea, curiozitatea si abilitatea de a imparti reusitele cu alti copii de varsta lor, de a cunoaste cultura, traditiile, obiceiurile altor popoare, de a-si exprima gandurile, sentimentele, experientele proprii prin arta, muzica, teatru, sport.

Se doreste nu numai stabilirea unor legaturi multidimensionale intre tari, dar si legaturi intre familiile copiilor prin activitati distractive si de petrecere a timpului impreuna.

Copiii vor putea sa exploreze diferite aspecte ale vietii lor, sa isi largeasca orizonturile, sa invete ce este toleranta si empatia fata de cei apropiati lor si pentru prietenii din alte tari.

Scopul proiectului este si acela de a crea o platforma educationala intre cadrele didactice din unitatile partenere din proiect, ca acestea sa lucreze in mod creativ, sa implementeze activitati inovatoare in procesul instructiv-educativ, sa isi dezvolte abilitatile de a lucra intr-o echipa interdisciplinara, sa-si insuseasca noi metode interactive de predare-invare.

Elevii vor fi motivati sa invete limbi straine de la o varsta frageda, iar cadrele didactice isi vor imbunatati abilitatile de limba engleza si TIC.

In urma diseminarii proiectului, parintii vor constientiza importanta petrecerii timpului liber alaturi de copii, practicand diferite jocuri de masa. Derularea proiectului faciliteaza comunicarea intre garadinita si comunitatea locala.

Programul reuniunii de proiect a cuprins  lucru pe proiect, vizite la gradinitele Buzovets, Batichnitsa, Dve Mogili, vizita la muzeul etnografic „Etara“ si orasul Gabrovo.

Astfel, am intrat in contact cu cultrura, obiceiurile, traditiile gazdelor.

Am participat la activitati de predare-invatare, de petrecere a timpului liber prin derularea unor jocuri de masa. S-au vizionat materialele pregatite de fiecare partener si  coordonatorul a prezentat programul activitatilor ce urmeaza a se derula in urmatoarea periaoada, pana la viitoarea intalnire de proiect.

Aceasta reuniune a oferit oportunitatea  de a lucra într-o echipă internaţională şi de a ne conecta la valorile europene, în scopul îmbunătăţirii calităţii procesului didactic pe care îl desfăşurăm în ţările noastre. Important este ca acest proiect va certifica abilităţile şi competenţele dobândite în timpul implementării şi va ajuta nu numai la dezvolarea profesionala şi personala, ci va contribui si la crearea unui sistem educaţional european modern.

Prof. Moldoveanu Elisabeta, coordonator

Gradinita “Raza de Soare” Targoviste

Materialul de faţă reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru nicio utilizare care poate fi dată informaţiilor respective.

Proiect finanţat de Uniunea Europeană în cadrul Programului Erasmus+ 2014-2020                                  

                                          KA2- Proiecte de parteneriat strategic

                                          Proiect   “MODERNITY AND TRADITIONS” (mobilitatea din Romania)

             În săptămâna 12-16 octombrie 2015 a avut loc in Targoviste, la Gradinita Raza de Soare a patra întâlnire transnaţională din cadrul proiectului cu titlul ,,Modernity and traditions”, proiect de parteneriat strategic, derulat în cadrul Programului Erasmus+, Acţiunea – cheie K.A.2.

Au participat  profesori din Polonia, Bulgaria si Turcia.

Activitățile planificate pentru această saptămână au oferit reale experiențe de neuitat, atât din punct de vedere cultural, cât și din punctul de vedere al interacțiunilor sociale, totul vizând obiectivul fundamental al proiectului – modalitati de petrecere a timpului liber la prescolari, prin derularea unor jocuri de masa, jocuri cu text si cant, jocuri de miscare, dansuri populare. S-a lucrat si la cartea de bucate (produs final), care contine cate cinci retete de la fiecare partener.      Profesorii din școlile partenere au avut ocazia de a participa la activități artistice, de a  prezenta/gati  o mancare specifica, și-au valorificat creativitatea și inventivitatea prin realizarea unui calendar care cuprinde principalele evenimente reprezentative fiecarei unitati scolare/tari. În acest fel, cadrele didactice și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare în limba engleză, au legat prietenii, oaspeții având ocazia de a cunoaște aspecte ale culturii și civilizației românești.

După o primire călduroasă a oaspeților, în stil tradițional, cu pâine și sare, luni, 12 octombrie, s-a realizat deschiderea oficială si s-a vizitat gradinita, copiii de la fiecare clasa implicata in proiect au prezentat jocuri de miscare, jocuri cu text si cant, jocuri de masa, dar si un program artistic cu cantece si dansuri populare. Dupa amiaza, oaspetii au făcut un tur al orașului în cadrul căruia au putut vizita Complexul Național Muzeal ,,Curtea Domnească”, prilej de a descoperi prezentul și trecutul acestei vechi cetăți de scaun a Țării Românești.

Marți, 13 octombrie, excursia tematică în București a fost un prilej de a descoperi fascinația capitalei României. Activitățile au cuprins o vizită la Palatul Parlamentului, dar și la Muzeul Taranului Roman.

Miercuri, 14 octombrie 2015, o altă excursie tematică, de data aceeasta la castelul Bran. Oaspetii au admirat peisajul, au constientizat importanta strategica a castelului in trecut si in prezent, legenda castelului.

Joi, 15 octombrie 2015, dupa  o vizită la Primăria Municipiului Târgoviște, am revenit in gradinita si am lucrat pe proiect. Coordonatorul proiectului din Polonia a trasat graficul activitatilor pentru perioada urmatoare.

Vineri, 16 octombrie 2015, s-au inmanat certificatele de participare si s-a realizat un scurt raport din care reiese activitatea desfasurata in cadrul parteneriatului, pana la aceasta data. Saptamana s-a incheiat cu o petrecere. Oaspetii au ascultat muzica populara si au dansat frumoasele noastre dansuri populare. Aceasta  seară a pus capăt unei săptămânii de succes,  într-o atmosferă de sărbătoare si de entuziasm.

În ansamblu, a fost o experiență inedită, apreciată atât de copii, parinti, cât și de profesorii implicați în proiect. Calitatea demersurilor întreprinse, confortul emoțional asigurat oaspeților, atractivitatea și caracterul interactiv al tuturor activităților propuse, multitudinea resurselor utilizate au constituit aspectele complexe ale unui schimb de experiență benefic, de neuitat.